ماده 1 – نام : نام باشگاه اساتید و کارمندان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تبریزمیباشد که در این اساسنامه به اختصار "باشگاه"نامیده میشود.
ماده 2 – اهداف باشگاه : ایجاد رفاه و انگیزش در کارکنان و اساتید دانشگاه هدف اصلی باشگاه میباشد.
ماده 4 – مرکز اصلی : باشگاه در ضلع جنوبی مرکز تحقیقات ربع رشیدی در انتهای خیابان دانشگاه (محل سابق کارخانه پشمینه)واقع شده و شامل دو سالن پذیرایی ، آشپزخانه ، ساختمان برج سابق و محل شهرک بازی کودکان و رفاه کارکنان میباشد.
ماده 5 – مالکیت : ساختمان و تجهیزات اساسی باشگاه متعلق به دانشگاه میباشد که تحقق اهداف ذکر شده در اساسنامه باشگاه واگذار گردیده است.
ماده 6 – مبداء تشکیل : بر اساس موافقت هیئت رئیسه محترم دانشگاه و صدور ابلاغ مدیر باشگاه عملاًاز تاریخ 20/4/79 تشکیل و مدت آن از تاریخ تشکیل نامحدود میباشد.
ماده 7 – سرمایه : ساختمان ، تجهیزات اولیه ، تاسیسات از طریق دانشگاه تأمین و در اختیار باشگاه قرار می گیرد.بعد از پشتیبانی اولیه ، در نهایت ادامه فعالیت به صورت خودگردان از محل درآمدهای باشگاه صورت خواهد گرفت.
ماده 8 – استفاده کنندگان از باشگاه : کلیه کارکنان رسمی و غیر رسمی و بازنشستگان و وظیفه بگیران دانشگاه میتوانند براساس آیین نامه ای که تدوین خواهد شد از خدمات باشگاه بهره مند شوند.درصورت خالی بودن سالن ، و به منظور وصول درآمد و تامین هزینه های مورد نیاز باشگاه میتواند بر اساس نرخ آزاد و تعرفه تعیین شده به بخش غیر دانشگاهی نیز سرویس بدهد.در هر حال اولویت با کارکنان دانشگاه خواهد بود.
ماده 9 – کلیه استفاده کنندکان مکلف به رعایت مقررات و قوانین و آیین نامه داخلی خواهند بود.
ماده 10 – باشگاه به صورت هیئت امنایی اداره خواهد شد. هیئت امناء به تعداد یازده نفر با ابلاغ ریاست محترم دانشگاه از بین اساتید و کارکنان شاغل یا بازنشسته انتصاب میشوند.هیئت امناء از بین خود یک نفر را به عنوان نایب رئیس و یک نفر دبیر انتخاب مینماید.
ماده 11 – مدیر باشگاه با پیشنهاد هیئت امناء و ابلاغ ریاست دانشگاه از بین کارکنان شاغل یا بازنشسته دانشگاه به مدت سه سال انتخاب و منصوب خواهد شد.تمدید و انتصاب مجدد مدیر قبلی در دوره جدید با پیشنهاد هیئت امناء بلامانع خواهد بود.
ماده 12 – جلسات هیئت امناء بنا به درخواست مدیر یا رئیس هیئت امناء عندالزوم تشکیل و تصمیمات متخذه بر اساس اکثریت آراء برای باشگاه و همه ارکان آن و اعضائ هیئت امناء اعم از حاضرین یا غایبین جلسه معتبر خواهد بود.صورت جلسات هیئت امنائ به عنوان اسناد باشگاه نگهداری خواهد شد.تشکیل جلسه به صورت ماهانه حداقل یکبار ضروری است .
ماده 13 – وظایف هیئت امناء :
1 – 13 : تنظیم و تصویب اساس نامه .
2 – 13 : تنظیم و تصویب آیین نامه داخلی .
3 – 13 : تصمیم گیری در مورد نحوه ارائه خدمات و دامنه گسترش آن .
4 – 13 : تصویب تعرفه خدمات با پیشنها مدیر .
5 – 13 : نظارت بر عملکرد باشگاه .
6 – 13 : تصویب بودجه سالیانه .
7 – 13 : تصویب تراز نامه و منابع و مصارف .
8 – 13 : تصویب میزان پاداش مدیر و کارکنان از محل درآمد باشگاه .
9 – 13 : تصویب توسعه و محدود سازی فعالیتها و نحوه اداره باشگاه .
10 – 13 : تصمیم گیری در مورد پذیرش استعفاء اعضاء هیئت امناء و پیشنهاد اعضاء جدید .
11- 13 : رسیدگی به شکایات رسیده .
ماده 14 – جلسات هیئت امناء بصورت ماهیانه حداقل یکبار و جلسات فوق العاده با دعوت کتبی مدیر باشگاه رئیس یا نائب رئیس هیئت امناء تشکیل می گردد و جلسات با حضور نصف باضافه یکنفر از اعضاء رسمیت خواهد یافت و تصمیمات آن بر اساس اکثریت حاضر در جلسه قابلیت اجرایی خواهد داشت. این تصمیمات در دفتر مخصوص ثبت و به امضاء اعضاء حاضر در جلسه خواهد رسید.
تبصره: ریاست جلسه در غیاب رئیس یا نائب رئیس هیئت امناء با دبیر هیئت امناء خواهد بود.
ماده 15 – وظایف مدیر: کلیه امورات اجرایی و اداری باشگاه بر اساس اساسنامه و آئین نامه های داخلی و مصوبات هیئت امناء به عهده مدیر می باشد. تشخیص هزینه و امضاء اسناد هزینه و دستور خرج با تفویض اختیار از سوی ریاست دانشگاه با مدبر و امضاء چک و کلیه اسناد مالی از طریق امضاء مشترک مدیر و حسابدار باشگاه که از طریق دانشگاه تعیین و معرفی می گردد صورت خواهد گرفت. بکارگیری پرسنل و تامین نیروی انسانی بر اساس مصوبات هیئت امناء از طریق مدیر خواهد بود.
ماده 16 – مدیر موظف است نسخه ای از گزارشها و صورتحسابهای مالی و میزان درآمدهای اختصاصی وصولی و بودجه پیشنهادی سال بعد را به هیئت امناء ارائه نماید.
ماده 17 – افتتاح هر نوع حساب نزد بانک ها و سایر موسسات اعتباری پس از تصویب هیئت امناء با امضاهای مجاز معرفی شده طبق قوانین و مقررات امکانپذیر خواهد بود. |